Chapewerken

Een vlakke chape op de druklaag van welfsels is nodig om de bevloering stabiel en waterpas te kunnen plaatsen.
Het is geen zichtbaar onderdeel van uw afwerking, maar toch van essentieel belang!

Carro-Bel Group beschikt over 105 dekvloerleggers die elk individueel een opleiding genoten. 
Dit om aan de strengste eisen te voldoen en een vlakheidsklasse 1a te bekomen. 
Klasse 1a = 3mm op de rij van 2m.

De uitvoering gebeurt door middel van volautomatische vrachtwagens via een pompsysteem.

Dekvloeren worden in diverse categorieën ingedeeld, zoals hieronder omschreven.

Hechtende dekvloer

De chape wordt hechtend geplaatst op de ondergrond (bv. druklaag).
Bij voldoende dikte hoeft geen netwapening voorzien te worden.
Wij voorzien steeds vezels voor een minimale wapening en kwaliteit.

Niet-hechtende dekvloer

De chape is van de draagvloer gescheiden door een scheidingslaag dmv een plastiek folie.
Er is geen hechting aan de ondergrond.
Het is aangeraden om deze dekvloer te wapenen dmv netten.

Zwevende dekvloer

De chape is van de draagvloer gescheiden door een scheidingslaag dmv bijvb. thermische en/of akoestische isolatie.
Er is geen hechting aan de ondergrond.
Het is aangeraden om deze dekvloer te wapenen dmv netten.

Dekvloer bij vloerverwarming

De chape wordt aangebracht bovenop de vloerverwarmingselementen.
Er wordt eveneens een dispertieproduct aan de chape toegevoegd.
Hierdoor wordt een goede thermische geleidbaarheid bekomen.
Het is aangeraden om deze dekvloer te wapenen dmv netten.
Bezoek ook de pagina van dekvloer bij vloerverwarming.

Sneldrogende dekvloer

De chape kan worden vermengd met hulpstoffen/versnellers, die de droogtijd verkorten.
De versnelde droogtijd is afhankelijk van de toegevoegde producten.
Bezoek ook de pagina van sneldrogende dekvloer.

Versterkte dekvloer

Door het toevoegen van additieven worden de mechanische eigenschappen
van de dekvloer verhoogd en wordt de krimp geminimaliseerd.
Bezoek ook de pagina van versterkte dekvloer.